@Gyűrött Papír: Szerintem azt, hogy mi a legjobb megoldás, a pillanatnyi körülmények határozzák meg. Azt pedig a játékostársaim kiszámíthatóbban (alapelvek betartásával), míg az ellenfél játékosai kevésbé kiszámíthatóan alakítják. Így hiába gyakorlunk le négyzetbe passzgyakorlatokat bójára, a mérkőzésen biztosan lesz majd ellenfél, aki befolyásolja az elképzeléseinket.
Nem csökkentve az érdemét, annyiban árnyalnám a dolgot, hogy csapatsportokban lehet számítani arra, hogy egyes esetekben hogyan fog viselkedni a csapattárs. Ezt mi is rengeteget gyakoroltuk, hogy melyik helyzetben mi a legjobb megoldás.
@GabikA: amikor en edzettem 8-9 eves gyerekeket nem vartam el strategiai gondolkodast, csak azt hogy kepesek legyenek gyors,egyenes es lapos passzokat adni es fogadni/csapat kb fele/ es olyan szituaciokat teremtettem,hogy az ilyen gyakorlas, jatek kozben ki az aki kepes gyors dontesthozni es donteseinek kb tobb mint fele helyes legyen /csak csapat kbnegyede/
egy brazil vagy spanyol nagyobbacska csapatnal evvel a kb25%-kal foglalkoznak tovabb mert ez a jatek intelligencia ugyesseggel parosulva es tudjak, hogy az intelligencia nem tanulhato csak fejlesztheto
ha valaki kis csapatot edz es nem tud elkuldeni gyerekeket es uj jatekosokat betenni a csapatba akkor az intelligensebb sracokat rombusz alakzatban kell jatszatni a palyan
""egyfajta stratégiai gondolkodást jelent. Látni kell a pályát, olvasni kell a játékot, és rövid időn belül jó döntéseket kell hozni."
te tenyleg ezt varod el egy 8-9 evestol???"
Természetesen az ő szintjükön. Mondjuk csak szulo vagyok, de lattam mar jo par gyereket (u9/u11/13) akin latszik, hogy "erzi" a palyat. (Meg sokat, aki butusnak tunt a jatekhoz.)
@brlv24: bocs, hogy tolem kell megtudnod, de a nagyobb utanpotlas csapatok vilagszerte rendszeresen megszabadulnak a sportolo gyerekek egyreszetol...es a mikulas sem letezik
egyetemet vegeztem /tanarszak kiegeszitessel/ ergo tanithatnek kozepiskolaban...amugy szerintem a gyerekekkel foglalkozo edzoket kotelezni kellene minimalisan egy foiskolaiszintu tanari diploma megszerzesere akkor talan kevesebb ilyen megjegyzes lenne mint a tied
"egyfajta stratégiai gondolkodást jelent. Látni kell a pályát, olvasni kell a játékot, és rövid időn belül jó döntéseket kell hozni."
te tenyleg ezt varod el egy 8-9 evestol???
@aleb19: " ezert szabadulnak meg koran (..) a buta gyerekektol"
Remélem te nem futballedző, pedagógus vagy oktató vagy!:)
Ezt a "nem kisfelnőttes" dolgot sem tudom honnan veszed, senki nem állított ilyet.
Én is azt gondolom, hogy a kiválasztás a legfontosabb, de ehhez kell megfelelő klub struktúra, tehetség felismerés, egyénre szabott tehetség gondozás..
@Németh Barnabás: a gyerekek nem kisfelnottek hibazhatnak az ismetlodo hibak hasonlo szituaciokban amik jelzes ertekuek lehetnek /nem kepes tanulni a sajat hibaibol/
@aleb19: Akkor írj e-mailt a nemethhaz@gmail.com címre, ha kérhetem. :)
A kérdésem pedig a következő: az számít hibának, ha a mérkőzésjáték közben hibázik vagy, ha a döntés nélküli gyakorlatokban (pl. szlalom labdavezetés)?
@Németh Barnabás: gyermekeket minél több labdaérintésre kell ösztönözni? " ismerkedes a labdaval gyorsan intenziven ha valaki sokat hibazik az benacska ez az elso szuro... ajanlom a ferenczi dvd-t
gyorsabban hozol döntést, "ez kesobbi fazis erre legjobban a rovid lapos passzos jatek neveli a gyerekeket
@aleb19: Az érdekes erre, hogy a spanyolok azt mondják, hogy "minél kevesebbszer érsz labdába, annál gyorsabb lesz a játék". Ez akkor hogy lehet kapcsolatban azzal, hogy a gyermekeket minél több labdaérintésre kell ösztönözni?
Itt a kevés labdaérintés minősége számít vagy pedig az, hogy minél gyorsabban hozol döntést, annál kevesebbszer érsz labdába? Érdekes kérdés nagyon!
@brlv24:" Itt játék intelligenciáról van szó, ami egyfajta stratégiai gondolkodást jelent"
igen es a jatek intelligenciai sem oktathato le magas szinten egyugyu jatekosoknak ezert szabadulnak meg koran a brazilok,spanyolok, hollandok tomegevel a buta gyerekektol erre a sok labdaerinteses rovidpasszos futsallt alkalmazzak
@aleb19: Nem értek egyet, pont fordítva látom. Itt játék intelligenciáról van szó, ami egyfajta stratégiai gondolkodást jelent. Látni kell a pályát, olvasni kell a játékot, és rövid időn belül jó döntéseket kell hozni.
Ezt 8-12 év között kell elsajátítani. Természetesen nagyon fontos a labda kezelés is, de az másodlagos ilyen korban.
Pl. a szakma itthon alapvetően ott hibázik, hogy az számít tehetségesnek, aki jó messziről be tudja bikázni a kapuba a labdát...
Ez ugyan olyan, mint a rajz vagy a zene. Az is fejben dől el, nem a kézben...
@Németh Barnabás: az intelligencia nem tanulhato .de fejlesztheto ...a legnagyobb gond ha az unintelligens gyerekeket nem szelektaljak ki idejekoran /most ez a rendszer van otthon az utanpotlasnal/
"U9-ben (ha már ez került szóba) szerintem a legfontosabb a játék megszerettetése"...igen az egyik,es pontezert hiba a jatek leallitasa, megtorese hosszas magyarazkodassal,mint a videoban is
igen a kognitív képességek fejlesztése 12 eves korig a leghatekonyabban, es az otthoni fociban hiaba nyomatjak az akademiai rendszert ha a 8-12 evesen nincsenek megfelelo alapok
@aleb19: Érdekes, amiről szó van. A kérdésem az, hogy mi is az intelligencia? Ki az intelligens? Szubjektív vagy objektív az, ha valakire azt mondjuk, hogy intelligens?
Én úgy gondolom, hogy az intelligencia fogalmát Hawking fogalmazta meg jól: "Intelligence is the ability to adapt to change." Én úgy gondolom, hogy az intelligencia igenis fejleszthető, méghozzá úgy, ha hibázunk. Henry Ford pedig ezt mondja: "A kudarc az egyetlen lehetőség arra, hogy még okosabban kezdjük újra."
Ezek alapján szerintem igenis szélesíthető és fejleszthető az a képesség, ami a változáshoz való alkalmazkodást fejezi ki.
U9-ben (ha már ez került szóba) szerintem a legfontosabb a játék megszerettetése. Ezen belül szakmai célnak én a kognitív képességek fejlesztését tűzném ki játékon keresztül. Fontosnak tartom természetesen azt is, amit te mondasz, hogy fejlesszük a labdaérzékelését a gyermeknek, hiszen ez fejleszti a koordinációját, az ideg-izom kapcsolatot.
A hangsúly szerintem az arányokon van, hogy miből mennyit. Ezt pedig nem lehet általánosítani, hiszen, ha egy akcelerált gyerekekből álló U9-es csoportot kapok, akkor nem képezhetem őket ugyanúgy, mint egy degenerált gyermekekből álló csoportot.
@brlv24: a gyerek nem kisfelnott aki tanult pedagogiat az tudja...az intelligencia nem igazan tanulhato ...es u9-ben a labdakezeles a legfontosabb ez az elsolepcso ha egy gyerektol elpattan a labda allandoan az nem lesz alkalmas focira /spanyol,holland/ es a golloves a masodlagos
most angliaban elek itt is ugyanaz a baj mint otthon a focivilag elment az angolok melett is mar tudjak es csak pislognak mint ponty a szatyorban
@aleb19: Egyáltalán nincs túlmagyarázva. Fejben dől el minden, ilyenkor kell megszerezni az intelligenciát. A labda kezelés másodlagos addig, amíg lassú és rossz döntéseket hoz a fiatal futballista.
ez a gyakorlat jo, de 9 eves gyerekeknek tul van magyarazva a videon es a gyakorlastol veszi el az idot ,a kissracokat roviden kell instrualni es a dinamikat nem jo megtorni az az edzo aki ilyesmit csinal nem kepes osszerakni rendesen egy jatszo csapatot tipikus idomito technika
csak egyszerûen tanulni kellene a jobban jàtszòktòl! ùgy nevelni az utànpòtlàs! màr règen tudjuk mit kell tenni, de nem tesszûk azt...csak a belterjes edzôi tàrsadalmat kell megstûntetnü! persze ez màs szakmàban is ìgy van
Leshelyzet
Utolsó kommentek:
Németh Barnabás 2016.01.10. 19:46:23
Bejegyzés: Reakcióidő a labdarúgásban
Gyűrött Papír 2016.01.10. 15:55:08
Bejegyzés: Reakcióidő a labdarúgásban
aleb19 2016.01.04. 11:10:45
egy brazil vagy spanyol nagyobbacska csapatnal evvel a kb25%-kal foglalkoznak tovabb mert ez a jatek intelligencia ugyesseggel parosulva es tudjak, hogy az intelligencia nem tanulhato csak fejlesztheto
ha valaki kis csapatot edz es nem tud elkuldeni gyerekeket es uj jatekosokat betenni a csapatba akkor az intelligensebb sracokat rombusz alakzatban kell jatszatni a palyan
Bejegyzés: Edzések intenzitásának növelése - II. rész
GabikA 2016.01.03. 18:02:51
te tenyleg ezt varod el egy 8-9 evestol???"
Természetesen az ő szintjükön. Mondjuk csak szulo vagyok, de lattam mar jo par gyereket (u9/u11/13) akin latszik, hogy "erzi" a palyat. (Meg sokat, aki butusnak tunt a jatekhoz.)
Bejegyzés: Edzések intenzitásának növelése - II. rész
aleb19 2016.01.03. 12:02:07
egyetemet vegeztem /tanarszak kiegeszitessel/ ergo tanithatnek kozepiskolaban...amugy szerintem a gyerekekkel foglalkozo edzoket kotelezni kellene minimalisan egy foiskolaiszintu tanari diploma megszerzesere akkor talan kevesebb ilyen megjegyzes lenne mint a tied
"egyfajta stratégiai gondolkodást jelent. Látni kell a pályát, olvasni kell a játékot, és rövid időn belül jó döntéseket kell hozni."
te tenyleg ezt varod el egy 8-9 evestol???
Bejegyzés: Edzések intenzitásának növelése - II. rész
brlv24 2016.01.02. 21:51:17
Remélem te nem futballedző, pedagógus vagy oktató vagy!:)
Ezt a "nem kisfelnőttes" dolgot sem tudom honnan veszed, senki nem állított ilyet.
Én is azt gondolom, hogy a kiválasztás a legfontosabb, de ehhez kell megfelelő klub struktúra, tehetség felismerés, egyénre szabott tehetség gondozás..
Bejegyzés: Edzések intenzitásának növelése - II. rész
aleb19 2016.01.02. 19:55:27
Bejegyzés: Edzések intenzitásának növelése - II. rész
Németh Barnabás 2016.01.02. 19:21:26
A kérdésem pedig a következő: az számít hibának, ha a mérkőzésjáték közben hibázik vagy, ha a döntés nélküli gyakorlatokban (pl. szlalom labdavezetés)?
Bejegyzés: Edzések intenzitásának növelése - II. rész
aleb19 2016.01.02. 19:18:37
aleb19, keress meg Facebookon, ha kérhetem!"
45 eves vagyok bocs de iwiw profilom volt a facebookra mar csak legyintettem
Bejegyzés: Edzések intenzitásának növelése - II. rész
aleb19 2016.01.02. 19:11:45
gyorsabban hozol döntést, "ez kesobbi fazis erre legjobban a rovid lapos passzos jatek neveli a gyerekeket
Bejegyzés: Edzések intenzitásának növelése - II. rész
Németh Barnabás 2016.01.02. 18:33:53
Itt a kevés labdaérintés minősége számít vagy pedig az, hogy minél gyorsabban hozol döntést, annál kevesebbszer érsz labdába? Érdekes kérdés nagyon!
aleb19, keress meg Facebookon, ha kérhetem! www.facebook.com/barnabas.nemeth.509
Köszönöm!
Bejegyzés: Edzések intenzitásának növelése - II. rész
aleb19 2016.01.02. 18:22:15
igen es a jatek intelligenciai sem oktathato le magas szinten egyugyu jatekosoknak ezert szabadulnak meg koran a brazilok,spanyolok, hollandok tomegevel a buta gyerekektol erre a sok labdaerinteses rovidpasszos futsallt alkalmazzak
Bejegyzés: Edzések intenzitásának növelése - II. rész
brlv24 2016.01.02. 16:13:31
Ezt 8-12 év között kell elsajátítani. Természetesen nagyon fontos a labda kezelés is, de az másodlagos ilyen korban.
Pl. a szakma itthon alapvetően ott hibázik, hogy az számít tehetségesnek, aki jó messziről be tudja bikázni a kapuba a labdát...
Ez ugyan olyan, mint a rajz vagy a zene. Az is fejben dől el, nem a kézben...
Bejegyzés: Edzések intenzitásának növelése - II. rész
aleb19 2016.01.02. 15:42:19
"U9-ben (ha már ez került szóba) szerintem a legfontosabb a játék megszerettetése"...igen az egyik,es pontezert hiba a jatek leallitasa, megtorese hosszas magyarazkodassal,mint a videoban is
igen a kognitív képességek fejlesztése 12 eves korig a leghatekonyabban, es az otthoni fociban hiaba nyomatjak az akademiai rendszert ha a 8-12 evesen nincsenek megfelelo alapok
Bejegyzés: Edzések intenzitásának növelése - II. rész
Németh Barnabás 2016.01.02. 14:44:32
Én úgy gondolom, hogy az intelligencia fogalmát Hawking fogalmazta meg jól: "Intelligence is the ability to adapt to change." Én úgy gondolom, hogy az intelligencia igenis fejleszthető, méghozzá úgy, ha hibázunk. Henry Ford pedig ezt mondja: "A kudarc az egyetlen lehetőség arra, hogy még okosabban kezdjük újra."
Ezek alapján szerintem igenis szélesíthető és fejleszthető az a képesség, ami a változáshoz való alkalmazkodást fejezi ki.
U9-ben (ha már ez került szóba) szerintem a legfontosabb a játék megszerettetése. Ezen belül szakmai célnak én a kognitív képességek fejlesztését tűzném ki játékon keresztül. Fontosnak tartom természetesen azt is, amit te mondasz, hogy fejlesszük a labdaérzékelését a gyermeknek, hiszen ez fejleszti a koordinációját, az ideg-izom kapcsolatot.
A hangsúly szerintem az arányokon van, hogy miből mennyit. Ezt pedig nem lehet általánosítani, hiszen, ha egy akcelerált gyerekekből álló U9-es csoportot kapok, akkor nem képezhetem őket ugyanúgy, mint egy degenerált gyermekekből álló csoportot.
Bejegyzés: Edzések intenzitásának növelése - II. rész
aleb19 2016.01.02. 14:35:42
most angliaban elek itt is ugyanaz a baj mint otthon a focivilag elment az angolok melett is mar tudjak es csak pislognak mint ponty a szatyorban
Bejegyzés: Edzések intenzitásának növelése - II. rész
brlv24 2016.01.02. 13:37:17
Bejegyzés: Edzések intenzitásának növelése - II. rész
aleb19 2016.01.01. 20:12:20
Bejegyzés: Edzések intenzitásának növelése - II. rész
within 2016.01.01. 19:19:15
Bejegyzés: Edzések intenzitásának növelése - II. rész
jefoo 2016.01.01. 16:28:17
Bejegyzés: Edzések intenzitásának növelése - II. rész